یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
دوره "آموزش خانواده" ویژه طلاب و دانش آموختگان حوزه طلاب خواهران دزفول

دوره آموزش خانواده ویژه طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، دوره آموزش خانواده ویژه طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران دزفول با حضور حبیب الله سعد، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول و استاد دانشگاه جندی شاپور دزفول با همکاری مدارس علمیه الزهرا (س) و ام ابیها (س) دزفول، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (س) دزفول برگزار شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در این نشست گفت: وجود اختلافات و تعارضات میان همسران، عامل سست شدن بنیان خانواده است و سبب گردیده که زوجین نتوانند به زندگی با یکدیگر ادامه دهند و فضا برای طلاق، نسبت به زمان های گذشته بیشتر شده است.

وی به علل ایجاد اختلافات میان زوجین پرداخت و اظهار داشت: شایع ترین دلیل اختلاف بین همسران، عدم شناخت زوجین نسبت به تفاوت های روانشناسی زن و مرد است.

سعد بیان کرد: علت دیگر، تغییر سبک زندگی زوجین، به این صورت که زن و مرد با یک سری دیدگاه ها ازدواج کرده، اما به مرور زمان در اثر فضای مجازی و...تغییراتی در آنها به وجود آمده است.

کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: عدم آشنایی با مسائل زناشویی، تمایل زن به استقلال مالی و آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد از دیگر عوامل ایجاد اختلاف بین زوجین است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول به بیان راهکارهای قبل از ازدواج پرداخت و ادامه داد: اولین مسئله که فرد می بایست قبل از ازدواج به آن اهمیت دهد، شناخت فرد از خود است، یعنی تا شخص خود را نشناسد نمی تواند ازدواج موفقی داشته باشد. شناخت معیارهای همسر مطلوب، بررسی و تحقیق مناسب و مراجعه به مشاور از دیگر راهکارهای رسیدن به ازدواج مطلوب است.

سعد با بیان راهکارهای پیشگیری از طلاق عنوان کرد: زوجین باید در ابتدای ازدواج ، خواسته ها (نیازهای) خود را مطرح کنند و با یکدیگر عهد ببندند که هرکدام در خانواده خود، مدافع یکدیگر باشند همچنین اختلافاتشان را باخانواده های خود مطرح نکنند.

کارشناس مسائل خانواده افزود: یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از طلاق این است که زوجین با یکدیگر ارتباط کلامی داشته باشند و در ابتدای ازدواج، قرارهای مذهبی با یکدیگر بگذارند. به این صورت که با یکی از معصومین (علیهم السلام) عهد ببندند و زندگی خود را نذر آن ذوات مقدسه (علیهم السلام) کنند.

وی به بیان روایاتی از معصومین (علیهم السلام) پیرامون محبت به همسر و جایگاه و ارزش محبت اشاره و بیان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که "هیچ زنی نیست که جرعه ای آب به همسرش بدهد مگر اینکه این کار برای او از عبادت یک سال که روزهایش روزه باشد و شب هایش به عبادت بایستد بهتر است، و خداوند به پاداش هر جرعه آبی که به همسرش می دهد، برای او در بهشت شهری می سازد و شصت خطا از خطاهای او را می بخشد."

کارشناس مسائل خانواده به عوامل جلب محبت پرداخت و گفت: خوش اخلاقی، ایمان، گذشت، لطف کردن بدون منت، توجه داشتن به علاقه مندی های طرف مقابل را می توان از موارد یاری رسان در جلب محبت زوجین بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha